äkta skolångest.

Godkväll, hej. Jag har precis gjort klart min läxa! Underbart att ha läxor igen. Och höstlov. Fan det här med att bli student igen är ju grymt. Dock har jag lite ångest också, som många andra som börjar i en helt ny skola med en massa okända människor har. Fan det knyter sig i magen när jag tänker på det, fy fan. Nej det har inte å göra med att jag känner mig utanför i klassen. Dom är inte dumma mot mig. Nej jag har ingen tenta inom den närmaste veckan. Eller en bok på trehundra sidor att läsa ut. Nej, vi ska nämligen spela brännboll imorgon! Ja. Och jag fruktar inför att bli "innelag" och inför att det är min tur att gå ut i rampljuset. Jag missar alltid den där jäkla bollen! Men det är inte det som känns värst. Jag hatar att förlora. Tänk om jag, mitt i all frustration över att ha missat bollen (med det STORA PLATTA racket) råkar kasta ett basebollträ eller liknande på någon i klassen!? Vi håller ju fortfarande på att skapa intryck av varandra liksom. Den här brännbollsmatchen kan förstöra allt som jag försökt bygga upp nu i två dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0