:-)

Idag har det varit en riktig snälldag tycker jag. Överallt har omtänksamheten flödat och jag tänker att nu har julstressen lagt sig. Vi går mot ljusare tider och många är taggade på att påbörja ett nytt år (det bästa hittills visst?). Jultomtens godhet har smittat av sig och nu är vi snällare än någonsin.
  • Killen som bjöd på oxfilé med bea på Hemköp gav mig extra mycket kött för att han "kände på sig att jag skulle gilla det"! eh. rätt!

  • När jag köpte en kofta på BikBok sa tjejen i kassan "jag slänger med ett par leopardtrosor. slit dem med hälsan!"

  • Jag satt och väntade på bussen i Täby Centrum när en äldre man kommer fram och räcker mig en tidning. "Sätt dig på den här. Det är så kallt på bänken. Tidningen är gammal men den hjälper nog fortfarande mot kylan!"

  • När jag är på Pressbyrån för att köpa ett frimärke, går jag förbi en farbror som tappar sin handske. Jag böjer mig ner och plockar upp den. När jag räcker honom handsken, säger han "men tack, alla är så snälla mot mig idag! det känns riktigt bra att bli äldre. Du har verkligen något att se fram emot du!"
Allt detta bara idag. Godhet föder godhet. Tänk på det, mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0