dagboksresan.

Jag är hemma hos mig och vänder. Har packat julklapparna i säcken och kläder, övernattningsgrejer och annat krimskrams i väskan. Beger mig mot Lahäll och familjen om ett litet tag. Behöver lite tid för mig själv ikväll känner jag. Ska bosätta mig nere i gamla rummet och lyssna på julmusik. Kanske äta en hembakt lussebulle. Kanske äta tre. Ska rimma på julklappar och slå in paket. Prova gamla kläder och titta i fotoalbum med bilder som jag sett tusen gånger. Läsa dagböcker från förr och minnas; känna tacksamhet över att humöret inte svänger lika snabbt längre. Sörja att vänner har försvunnit på vägen och bli lättad över att tiden faktiskt läker alla sår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0