lågstadieminnen.

Igår hade jag en av de mysigaste kvällarna på länge. Hängde hemma hos mig tillsammans med Eva och obbe, två av mina äldsta och bästa vänner. Vi gick igenom nutiden och allt med skola och även framtidsplaner. Vi pratade gamla lågstadieminnen och skrattade tills vi nästan kissade på oss. Sen drog vi på några avsnitt av Sunes jul, men då slocknade obbe som var bakfull och tydligen väldigt trött. Jag och Eva återupplivade många minnen: Kvällen då hela klassen sov på madrasser i gympasalen och vi tre smög upp på natten för att utforska skolan. Vi pratade om mellanmålet som man alltid fick på fritids; orostade toast med mjukost eller kaviar. UÄCK! Vi konstaterade att vi är glada över att vi spelade kula, lekte häst, spelade fotboll och Nigger (vi sa så. smash kanske ni sa?). Vi lekte på rasterna och då var det inte snack om att jämföra iphone-appar, låtar på ipoden eller nya uggs som barn gör idag. Jag är himla glad över min barndom som, när jag tänker tillbaka, var perfekt. Hur härligt är inte det att säga?

En fundering bara... Vi fick inte sminka oss i låg- och mellanstadiet. Inte heller använda nagellack. Men däremot var "sumpning" okej. Sumpning innebär alltså att man ställer sig på det högsta punkten i klätterställningen och skriker att man ska sumpa. Då samlas resten av skolan nedanför. Den som står och har all makt, kastar ut en kula som resten då får slåss om. Den som fångar kulan får den.
Nagellack - inte okej. Kasta ner en dank från hög höjd på små barn - helt okej. Det är så logiskt alla fattar utom jag?

Kommentarer
Postat av: becca

grubblar över saker jag nog aldrig förstått;) fattar inte heller den logiken..

2010-12-27 @ 12:34:51
URL: http://mysound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0