jag har fyllt sidor med tusentals frågor, i desperata försök att förflytta dem från hjärnan.

Nu har jag precis skrivit de sista raderna i min dagbok. De första raderna skrev jag den 5 januari i år och det är sjukt hur mycket som tagit plats i boken sedan dess. Nästan hela mitt 2010 finns nerprintat. Blad som tidigare var blanka har nu fyllts med ord, så som dagar fyllts med liv.


Må-bra-kurvan detta år kan liknas vid hjärtfrekvens på en skärm. Upp och ner om vartannat. Jag har mått förjävligt och jag har varit lyckligast på jorden. Jag har ritat dödskallar på ena sidan och hjärtan på den andra. Jag har skrivit to-do-listor och sammanfattat festkvällar. Jag har fyllt sidor med tusentals frågor, i desperata försök att förflytta dem från hjärnan. Jag har citerat och ritat, betygsatt saker och svurit. En del sidor visar spår av mascara som runnit. Mailkonversationer har kopierats och bilder har klistrats in. Jag har påbörjat ett nytt år och avslutat samma. Min solgula dagbok går till samlingen och nu ser jag fram emot att påbörja en ny. Kanske en röd? Är förväntansfull och typ pirrig. Blanka blad ska fyllas med ord, så som dagar ska fyllas med liv.

Kommentarer
Postat av: Mami

Vill bara säga att du är fantastisk och förgyller mitt liv enormt!

Gott slut och ha ett underbart 2011! Love mamma

2010-12-31 @ 14:14:04
Postat av: Nathi

men åh! det är en ära att vara din dotter :D love you!

2010-12-31 @ 14:25:57
URL: http://nathaliedesmond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0