en händelse i mitt liv som betytt mycket.

Jag växte upp med min mamma, pappa och lillasyster i Åkersberga. När jag var sju år och min syster skulle fylla sex, skilde sig våra föräldrar. Detta var ingen stor tragedi för oss, då vi inte riktigt förstod innebörden. På dagiset där vi gick, hade vi många vänner och vi trivdes bra. Jag hade dock en ovän. Eller, ovänner var vi väl kanske inte riktigt. Jag tyckte bara inte om henne. Och tro det eller ej, men hon tyckte inte om mig heller (!)


Denice heter hon, precis som min lillasyster. Denice och jag undvek varandra så gott det gick på dagiset, till och med våra fröknar såg till att vi lekte på varsitt håll. Det hände nämligen inte allt för sällan att det blev bråk, då våra vägar korsades... Det är inte ofta i mitt liv som jag träffat människor som jag inte går ihop med. Men Denice är en av dem.

 

Något år efter att våra föräldrar skilt sig, började det snackas lite bland fröknarna på dagiset. En dag fick jag förklarat för mig att min pappa lagat Denices mammas bil... Nathalie åtta år, tycker att detta verkar mycket suspekt och säger att "nej, för pappa kan ingenting om bilar". Vilket både var och är helt sant. Sanningen var att pappa hade börjat dejta Denices mamma.

 

Det var inte många glada miner på tapeten efter att detta läckt ut, kan jag tala om. Det dröjde inte länge innan Denice, hennes lillasyster och deras mamma Cecilia började spendera helgerna hemma hos oss. Halvkul till en början, men snart såg vi inga alternativ än att börja leka med barbiedockorna tillsammans. Vi hade faktiskt roligt ihop och efter ett tag kunde till och med börja tycka om varandra. Efter ett par år blev vi sambos allihopa och våra band knöts ihop ytterligare, då alla vi tjejer blev storasystrar till en liten Philip. Denice började i min klass i mellanstadiet och mina vänner blev hennes. Vi umgicks på fritiden och vi möttes vid frukostbordet på morgonen. Vi hade lektioner ihop och vi syskongnabbades hemma.

 

Vår relation har gått från helvete till himmel och idag är hon en underbar syster och en av mina allra bästa vänner. Snipp snapp snut, så fick sagan ett vackert slut.


Kommentarer
Postat av: Denice

Men åh nath!! Himla tur att den fick ett bra slut..orka bråka om hallonbuskarna! Love you!

2010-11-24 @ 20:08:31
URL: http://tussufarlini.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha ja eller hur :D loveu2!

2010-11-26 @ 11:33:59
URL: http://nathaliedesmond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0