att vara kompis med ödet.

Jag har varit lite favoriserad av ödet idag. Allt har fallit på plats liksom. Satt i skolan och pratade om att vi får jullov redan den 10 december. Detta betyder inga csn-pengar, vilket i sin tur betyder att man måste skaffa sig sånt på annat håll. Som ett brev på posten (eller ett sms på mobilen, det är ju faktiskt 2010. Och mer korrekt också) pep det till i telefonen: "Hej Nathalie! hur är läget med dig? Vill du ha ett extrajobb? Jag har Lindt choklad som kund nu och jag behöver personal. Hör gärna av dig om du är intresserad av att jobba." Eh, ja tack.

När jag gick av tåget idag vid min hållplats, känns det som om jag klev direkt ut i en dusch. Går fram till cykelstället och ser att jag "råkat" ställa cykeln under taket, vilket aldrig hänt innan. Inte så coolt kanske, nä men ändå. Ödet vill mig väl och det är coolt nog. Vi är poolare idag och det känns fint. Få se nu, jag skulle så himla gärna vilja åka på semester till solen... Och hitta en schysst lägenhet i stan...En ny väska skulle jag behöva, min är helt trasig....Och höstkläder är det rätt dåligt med här hemma... Kompis? Kom igenrå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0