diktmaraton.

Författar-Sören har precis kört intervallträning med oss, som han kallade det, och jag förstår verkligen varför. Är helt tom i huvudet efter detta. Vi har övat på att skriva poesi i olika former. Först skulle vi beskriva olika känslor i en text, där två utvalda ord som till exempel "apelsin" och "dörr" skulle finnas med. Sedan skulle vi skriva allt ifrån en kontaktannons till en mardröm och vad ondska är. När alla dessa små texter var klara, skulle vi välja ut vissa meningar och sätta ihop dem till en lång dikt.

 

Här är en av mina två:


 

Jag hade tur, om man får säga så

eller var det kanske du ödet,

som hade ett finger med i spelet?

 

 

En trevlig tjej, kanske nåt för dig?

gillar kyckling och paj

dansar bugg på partaj

ring mig, tänk dig, kanske är jag nått för dig?

 

 

Ditt skratt gör mig gladare än Hey Baberiba

såg dig första gången på Siba

Minns hur du sjöng och jag minns hur det lät

jag saknar dig mer än top-hat

 

 

En glad tjej, kanske nåt för dig?

gillar kyckling och paj

dansar bugg på partaj

ring mig, tänk dig, kanske är jag nått för dig?

 

 

Vaknar svettig

tårarna rinner

tänker på dig

drömmen försvinner

var är jag?

var är du?

Kanske på Siba, vem vet?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0