Lasse Berghagen feat. Nathalie Desmond

Melodi: En kväll i juni

 

 

Ja det var en kväll i lagår'n

i vårt sommarparadis

och jag dansade för mormor

bugg och polka, troligtvis

När min mormor börja nynna

på en sommarmelodi

bjöd jag upp till dans i lagår'n

hon blev ung och hon blev fri

 

Ja nu ställde hon sig opp

sparka av sig sina tofflor

och så luta hon sig framåt

bad mig räcka hennes käpp

Hon var vacker jag var stolt

över mormor, när hon stod där

i en skymningskväll i juli

sjöng vi alla i en kör

 

Lalala lalalala...

 

Förr om åren när min mormor

var en fager bondhustru

dansa hon en bugg i höet

likadant som jag gör nu

Hennes hår var rött som elden

uti själen var hon fri (här stod det att hon led bulumi men jag ändrade i sista sekund)

då hon dansade i höet

till en sommarmelodi

 

Ja nu ställde hon sig opp

sparka av sig sina tofflor

och så luta hon sig framåt

bad mig räcka hennes käpp

Hon var vacker jag var stolt

över mormor, när hon stod där

i en skymningskväll i juli

sjöng vi alla i en kör...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0