lösningen!

Farsan hjälpte till idag med körning till och från mataffären. Packade på mig en massa käk så nu är kylen proppad! Vi snackade lite om min bostadssituation och han funderade på hur den skulle kunna lösas.
- Jag vet en sak som du skulle kunna göra, säger pappa.
- Jaha, vad då?
- Egentligen är det väldigt lätt. Fast det gäller att hitta rätt person bara.
- Okej..?
- Ja, alltså. Leta reda på en lägenhet som du skulle vilja bo i. Sen knackar du på bara.
- Ska jag fråga om de vill flytta?
- Nej, alltså förutsatt att personen är svagare än du själv: Lyft bara ut personen och stäng dörren om dig. Det är väldigt sällan som man går runt med hemnycklarna på sig.
- Jo det är ju sant. Men du tror inte det blir problem sen?
- Det kan hända att man får lite problem med polisen, men inte värre än så.
- De flesta poliser som jag träffat har varit väldigt trevliga, så det är nog ingen fara.
- Nej, det ska det inte vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0