sup fram dina idéer!

Jag har valt en kreatörstyrd bransch och börjar väl inse att det kommer kosta mig betydligt mer än bara tvåhundratusen spänn. Här måste man tydligen sätta både hälsan och livet på spel för att lyckas.

I förra veckan, efter att vi bett vår lärare Barry om feedback i en uppgift, bjöd han på en ordentlig utläggning. Han berättade hur han som ung var kriminell, hur han brukade stjäla saker och hur han sedan hamnade i fängelse. Jag kunde se hur han riktade blicken mot taket och log, som om han drömde sig bort, tillbaka till den tiden. Det var visst inte helt fel tolkad av mig. "Det var den bästa tiden i mitt liv", sa han. "Det var så befriande, att bara göra som man ville utan att bry sig om andra. Man ska vara lite galen. Det är först då som man kan lyckas inom det som ni vill göra".

Idag hade vi lektion med författar-Sören. Han pratade om hur man bäst planerar en bok, vilket var väldigt kul och intressant. "När ni har svårt att komma vidare med själva scenariot, har jag ett tips, nämligen whiskey. 15 cl brukar vara bra. Vid 20 cl brukar det bli lite grötigt i hjärnan, men 15 cl brukar som sagt hjälpa en lite på traven!"
Ja, vad gör man inte för karriären?

Kommentarer
Postat av: Denice

Haha! Kul skola..

2010-10-12 @ 18:21:29
URL: http://tussufarlini.blogg.se/
Postat av: Nathalie

det är det!

2010-10-12 @ 19:16:12
URL: http://nathaliedesmond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0