ctrl alt delite

Jag har lättare att uttrycka mig i skrift. Orden flyter lättare och man kan stanna upp där man känner för det, tänka en stund och fortsätta när man vill. Utan att det märks. Oftast skriver jag för att jag vill få distans till någonting jag funderat över, tänkt på eller känner. Det är lättare att släppa då. Gå vidare med livet liksom! Det är skönt att överföra dessa virvelvindar som går runt i huvudet, ner till fingrarna och låta tankarna ta plats någon annanstans, utanför hjärnan och dess milslånga tankebanor. Man ser orden, meningarna. Förstår kanske innebörden på ett annat sätt. Ser en klarhet. Men klarheten behöver inte alltid vara positiv. Den kan bidra med biverkningar av ytterligare tankar och funderingar, som man inte alls hade tänkt sig. Men då är det bara att trycka ctrl alt delite, eller redigera ångra en massa gånger. Skriftspråket är i alla fall en bra uppfinning. Precis som eltandborsten.

En fundering till bara... Man kan sitta och lyssna på ett pågående ljud hur länge som helst, men inbland hör man det inte förrän det stängs av. Hur konstigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0