jag vill varken rädda världen eller förlösa barn. är jag egoistisk?

Haha, onsdag är det ju idag. Onsdag och inget annat. Man blir förvirrad av att ha en icke-skoldag på måndagar.
Försöker febrilt komma på en annonsidé som ska redovisas imorgon. Findus är avsändaren och det står still i hjärnkontoret just nu. Måste komma i stämning bara, sen ska det nog blixtra till ska ni se.

Har funderat lite kring det här med yrkesval. Fem av mina vänner utbildar sig just nu till sjuksköterskor. Två av mina närmaste tjejkompisar har en dröm om att rädda världen. De åker på långa resor till Tanzania för att lära sig om prostitution och kvinnors situation i länder som dessa. De tar hand om kvinnor som ska bli mammor inom ett par minuter och hjälper till vid själva förlossningen. De läser om sjukdomar och drömmer om att hjälpa. Jag pluggar reklam jag. Jag lär mig om kreativt idéarbete och hur jag bäst anpassar mitt uttryck till olika medier. Jag drömmer om att göra en megabra reklamkampanj till ett ascoolt företag. Jag känner mig aningen egoistisk. Jag har ju inga planer på att varken rädda barn i utsatta länder eller föröska komma på ett botemedel mot aids. Men däremot är jag så sjukt glad och tacksam för att det finns människor som drömmer om det. Tur att det finns såna som vill ta blodprov och förlösa barn (säger man så?) De förstår sig förmodligen inte alls på min stundande glädje över att ha kommit på en klockren rubbe till en Findusannons. (yes där satt den)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0