"det ska prutas något så innåt hellskotta".

För er som är jättenyfikna på hur det gick med brännbollen idag; den uteblev. Kan bero på att någon av tvåorna läst min blogg. Kan bero på regnet. Fortfarande rätt osäkert. Istället drog vi ihop en massa stolar och drack öl i ett av klassrummen. Inte bara alla i klassen, utan alla i hela skolan. Asmysigt ju, att man skulle kunna bjuda hem hela plugget på lite förfest.

Hittills har vi fått ungefär fem uppgifter som ska vara klara till nästa vecka. Det mesta är grupparbeten så det gäller verkligen att planera sin tid. Jag hade väl kanske inte tänkt till ordentligt när jag bokade in mig på jobb både imorgon, måndag, tisdag och onsdag... Så himla tur då att allt plugg som ska göras lika gärna hade kunnat vara min fritid. Tänkte ge ett litet smakprov på hur en av våra uppgifter ser ut:



"Ni skall gruppvis (4 och 4) gå ut på stan.


Ni skall gå in i fyra olika butiker, välj dessa noga. En ur gruppen ska gå fram till en försäljare och välja ut en produkt som denne ska pruta på. Det ska prutas något så innåt hellskotta. De övriga i gruppen skall på behörigt avstånd göra följande:


1. ta tid


2. titta på kroppsspråket hos den som prutar och hos försäljaren


3. ta en bild.


När det sedan det inte går att pruta mera så skall ni anteckna vad det är ni har prutat på, orginalpriset och hur mycket ni lyckades pruta ned.

När detta är klart så gör nästa gruppmedlem samma sak i en annan butik och sen nästa och nästa."


Känns som om jag valt rätt utbildning.



Kommentarer
Postat av: mami

Du är såååå söööt!

2010-09-01 @ 22:53:21
Postat av: Nathalie

puss mamma!

2010-09-04 @ 21:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0