Vad jag gjort idag? Äh inget speciellt förutom att kanske räddat någons liv


Trettioen dagar har jag varit ledig från skolan nu. Visst har jag jobbat en del, kanske tio dagar sammanlagt. Har säkert sett över femton filmer och sovit minst nio timmar per natt. Har promenerat i snöslask och ätit frukost till "Efter tio med Malou". Jag har haft det slappt och så jäkla skönt men nu börjat det krypa i kroppen... Det som gör att jag tillslut längtar efter att gå upp när alamet ringer vid 06.26 eller sitta kvar i skolan för att göra klart en uppgift till sent sent på kvällen är att jag måste känna att jag gör någon nytta. Jag dör av att bara strosa runt för länge i myskläder. Jag måste känna mig nöjd över någonting efter att en dag passerat. Enime? Så idag tog jag mig en liten funderare; vad kan jag bidra med som gör att jag kan somna gott inatt? Det fick bli en sväng förbi blodcentralen, där jag gav en halvliter av mitt blod. Grymt ju, att det kan vara så enkelt att känna att man gjort något vettigt. Typ som att kanske rädda någons liv? Nu kan jag dra på en film, med rätt så gott samvete dessutom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0