här har jag dansat på bord, druckit shots i köket och gått på blind date.


Nu har jag suttit i en timme och skrivit på texten som ska beskriva en speciell plats i Stockholm, ni vet. Jag funderade på att skriva om Soap bar först. Ett ställe som jag besökt ganska så frekvent i tre års tid. Här har jag dansat på bord, druckit shots i köket och gått på blind date. Här har jag lyssnat på dörrvakternas livsberättelser och här såg jag min pojkvän för första gången. Det är ett ställe som jag ofta återvänder till och som jag alltid har väldigt roligt på. Det känns töntigt att beskriva det som "ett andra hem", men lite så känns det.

en sommarnatt med två fina tjejer.

Dock beskrev jag inte Soap som mitt speciella ställe i texten. Inte heller våra barndomsställen i Täby, som jag lätt skulle kunna skriva en bok om. Istället beskrev jag en plats som ger mig mer energi än jag förbrukar där och som alltid leder mig fram till Stallmästargården och nya insikter.

Idag är jag ledig och tänkte springa mest hela dagen. Först till Tekniska Högskolan från Solna (5,6 km), sen från Viggbyholms station hem till mig (1,3 km) och därefter hem till mamma från mig (4,4 km). Varför? Because it's spring out there!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0