skammen i att fotografera sig själv.

Eftersom jag inte bloggat på ett tag, har photo booth fått vila rätt ordentligt den senaste tiden. Ärligt talat så blir det ju rätt trista bilder med photo booth. Man sitter där i sin ensamhet och försöker få till en najs bild. Men det jobbigaste av allt är ju när man ska ta denna bild och man inte sitter i sin ensamhet. Folk hänger i samma rum och man ska försöka göra detta i smyg eller bara klicka av lite sådär spontant och samtidigt försöka se någorlunda okej ut. Man får en chans på sig! Att sitta och ta bilder på sig själv är helt enkelt inte acceptabelt i offentliga sammanhang.
När jag praktiserade på reklambyrån King, hade de en kungakrona på skrivaren. KUL, tyckte jag såklart. Hade den på mig ibland och ville föreviga detta i en photo booth-bild. EN CHANS. Resultatet:


Kronan syns knappt och jag vågade mig inte ens på ett smajl, ifall någon nu skulle se mig och förstå vad jag höll på med! På min andra praktikplats John Doe satt alla i samma rum, så att ta en bild på sig själv där och då var helt uteslutet om jag inte ville bli ihågkommen som "narcissistpraktikanten". MEN, så kom jag på den briljanta idén att spexa till det lite, då kunde de ju inte döma mig på samma sätt.
Resultatet:


Fantastiskt fult, inte sant? Men nu har jag i alla fall två bildminnen från mina två praktikplatser. Check check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0